vrijdag 15 april 2011

Iets wat ik altijd het liefst uitstel...

…is mijn kamer opruimen. Maar vandaag moet ik er dan toch echt aan geloven. Ik erger me aan mijn eigen troep, maar vind dat ik het altijd “te druk” heb om er iets aan te doen. Twee weken geleden nam ik me voor dat ik de er de komende weken toch echt iets aan moest doen, aangezien ik bijna twee weken lang vrij zou hebben (lang leve het HBO :D ). Nu zijn die weken bijna voorbij en vroeg ik me af wat ik nou eigenlijk gedaan had, twee weken lang. In ieder geval niet mijn kamer opruimen.

Met de radio op volume 15, laptop aan voor Twitter tussendoor en een grote lege doos voor oud papier ging ik aan de slag. Onvoorstelbaar wat ik allemaal bewaar af en toe. Een kleine selectie van wat ik allemaal tegen kwam: een zooi verlopen kortingsbonnen, eeuwenoude tijdschriften en een berg folders van Hogescholen en Universiteiten. Blijkbaar was ik ooit geïnteresseerd in een studie Logistiek en Economie in Rotterdam en Bouwkunde in Eindhoven. Toch blij dat ik daar niet voor gekozen heb.

Maar goed, het schrijven van deze blog is eigenlijk ontwijkend gedrag. Ik ben nog lang niet klaar met opruimen. In mijn ooghoeken zie ik bijvoorbeeld nog de examenboekjes van de middelbare school uit 2009 liggen. Waarom heb ik die in hemelsnaam bewaard? Ik kan me niet voorstellen dat ik die nóg een keertje voor de lol zou willen maken. Ik ga snel weer verder, ik heb namelijk zo’n vermoeden dat ik nog wel een paar meer dozen met oud papier kan vullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten