zaterdag 28 mei 2011

1 Deukje, 6 ½ auto’s en 500 duiven

Ineens schoot het me te binnen: ik heb al bijna een jaar mijn rijbewijs. En godzijdank heb ik hem nog steeds. Ik rij echter al heel wat langer dan een jaar, aangezien ik niet bijster veel talent toonde tijdens mijn rijlessen. Mijn vader was er bijna failliet aan gegaan. Tsja, dat krijg je ervan als je een belofte doet. Bij ons thuis geldt namelijk: tot je achttiende niet roken = een gratis rijbewijs. Roken was in mijn geval zeker een stuk goedkoper geweest. Maar goed, ik heb nu dus een jaar mijn rijbewijs. Tijd voor een feestje (ik zeg: TAART!) en de cijfers:

0 = Het aantal boetes dat ik heb gehad. En nou niet gelijk denken dat ik als een oud omaatje rijd. Ik heb gewoon talent om op tijd te remmen voor flitspalen.

0 = Het aantal ongelukken dat ik heb veroorzaakt. En dat ga ik zo houden, hoe hard mijn zus ook roept dat ik een gevaar op de weg ben.

1 = Het aantal deukjes in bumper van mijn vaders auto. Wat overigens niet mijn schuld was, het paaltje stond duidelijk in de weg.

1 = Het aantal keer langs de weg heb gestaan doordat de auto er halverwege mee op hield. Toen heb ik heel heldhaftig een monteur gebeld, omdat ik niet wist wat het knipperende lampje betekende.

6 ½ = Het aantal verschillende auto’s waarin ik heb gereden. Die halve staat voor een oeroude huurauto die ik meekreeg na bovenstaand met-je-auto-langs-de-weg-staan-incident. Het barrel stamde uit de tijd dat een toerenteller nog een luxe was. En daar waar ooit de radio zat bungelden nu alleen nog een paar zielige draadjes.

500 = Het aantal duiven die ik bijna plat heb gereden. Let op: dit is slechts een ruwe schatting, het kunnen er net zo goed 1000 zijn.

Op naar jaar twee. Hopelijk kan ik dit lijstje dan uitbreiden met: 1 = Het aantal gele Mini Cooper Cabrio’s die van mij zijn.


N.B. Ik werd er zojuist door schoonbroer T. op gewezen dat ik wél een boete heb gehad. Het was een hele lullige parkeerboete, omdat zus S. en ik waren vergeten een parkeerkaartje te kopen. Dat kwam waarschijnlijk doordat we in shock waren nadat ik zomaar de auto in één keer goed geparkeerd had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten