dinsdag 3 mei 2011

Mijn favoriete... boeken

In de zomer verslind ik altijd een hoop boeken aan het zwembad. Als ik lees, dan zijn het eigenlijk altijd chicklits (tot frustratie van mijn moeder die vindt dat ik eens een keer echte boeken literatuur moet lezen). Maar ja, ik kan het niet helpen. Ik houd nou eenmaal van romantische boeken met een happy end.

Zoek je nog een leuk boek om lekker in de zon te lezen? Dit is mijn top 5: (alle mannen kunnen hier beter ophouden met lezen, denk ik ;-)


1. Hou je mond! van Sophie Kinsella. Dit was een van de eerste en beste chicklits die ik heb gelezen. Romantisch en vol humor. Het is eigenlijk een soort klassieker, zoals Notting Hill en Pretty Woman, maar dan in boekvorm. Overigens zijn al Sophie Kinsella's boeken briljant. Neem nou Shopaholic: een en al shoppen én een perfecte man. Dat is een boek naar mijn hart.

2. Mag het een maatje meer zijn? (deel 1) en Houd je hoofd koel! (deel 2) van Meg Cabot. Deze boeken zijn wat minder bekend, maar net zo leuk als die van Sophie Kinsella. Heerlijk romantisch, een hoop humor en met een spannende twist.

3. Zwaar verliefd! van Chantal van Gastel. Heerlijk herkenbaar voor iedereen die graag een paar kilootjes minder zou wegen en op zoek is naar de man van haar dromen. (Heb je trouwens het verslag van mijn meet&greet met Chantal al gelezen? Je vindt hem hier.)

4. Alles van Rachel Gibson. Haar (sexy) boeken winnen geen prijs voor de diepgang, maar lezen ongelooflijk lekker weg. Ideaal voor op het strand, met een cocktail in de hand en uitzicht op sexy strandwachten.

5. Voor altijd van Cecelia Ahern. Een prachtig (maar ook ontroerend) groots liefdesverhaal. Misschien geen standaard chicklit, maar zeker wel een die je gelezen moet hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten