woensdag 4 mei 2011

Man of my dreams

De laatste tijd droom ik echt veel. De afgelopen weken heb ik bijna iedere nacht wel een droom die ik me (half) herinner. Nou ben ik niet echt een zweverig spiritueel type, maar ik begon me toch stiekem af te vragen wat mijn dromen betekenen.

Ik heb bijvoorbeeld al een paar keer gedroomd dat mijn ouders weer terug gingen verhuizen naar ons oude huis. En ik zou dan weer met mijn zusje op één kamer moeten slapen. Dit is dus eigenlijk meer een nachtmerrie dan een droom (sorry zussie, maar ik weet dat jij er net zo over denkt ;).

Uit nieuwsgierigheid ben ik toch even gaan Googelen. Toen kwam ik uit bij het “droomwoordenboek”. Hierbij heb ik me overigens verbaasd over de trefwoorden die er in stonden. Blijkbaar zijn er echt mensen die dromen over - ik noem willekeurig een paar zoekwoorden - veiligheidsspelden, augurken, zaagsel en paperclips. Dan valt mijn droom over verhuizen nog best mee, toch? Volgens het “droomwoordenboek” betekent dromen over verhuizen het volgende:

“Als je droomt dat je aan het verhuizen bent, suggereert dit dat er veranderingen aan zitten te komen. Misschien voel je je ergens niet meer zo op je gemak, en is de droom een teken dat er iets in je leven gewijzigd moet worden zodat je meer vrijheid en ruimte voor jezelf krijgt.

Ja ja, oké. Dus als jullie me kwijt zijn, ik ben blijkbaar op zoek naar vrijheid.

Maar goed, tot zover de nachtelijke verhuisplannen. Ik had laatst namelijk nog een veel betere droom. (Overigens zijn mijn dromen altijd een stuk beter na een paar biertjes ;). Ik droomde dat ik echt het perfecte vriendje had. De man van mijn dromen, letterlijk én figuurlijk. Hij zag eruit als Sam uit Glee (dit bewijst vast dat ik veel te veel tv kijk, maar dat terzijde). Dan is het toch best balen als je -weer single- wakker wordt.

N.B. Ik heb nog geprobeerd om ook deze droom te verklaren aan de hand van het “droomwoordenboek”, maar deze kent de trefwoorden vriendje, perfect en Glee blijkbaar nog niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten