vrijdag 20 mei 2011

Smoelpaper

Heugelijk nieuws: ook ik heb nu Facebook. Wat daar dan zo heugelijk aan is? Dat weet ik eigenlijk niet. Maar tot vandaag had ik dus geen Facebook. Hoe dat kan? Geen flauw idee.

Het is niet dat ik de afgelopen vijf jaar onder een steen heb geleefd. Ik heb bijvoorbeeld wel Twitter (wat ik über hip vind van mezelf). En Hyves natuurlijk (niet dat ik dat ooit nog gebruik, maar het gaat om het idee).

Afgelopen week besefte ik me dat het zo echt niet langer kon. Ik kan echt niet meer achterblijven. Zelfs Theo en Victor (van Draadstaal) hebben Facebook. Of Smoelpaper, zoals ze dat op z’n Brabants noemen.


Hoog tijd dus voor mij oven even mijn eigen Smoelpaper aan te maken. Tenminste, dat dacht ik. Eén probleem: ik snap er niks van. Wat is porren? Waar zit dat prikbord verstopt? Waarom lukt het niet om het te koppelen aan Twitter? Ik ben blijkbaar toch niet zo 2.0 als ik dacht.

Nu ben ik dringend op zoek naar Facebookvriendjes. Anders staat het ook zo sneu, met slechts vijf vrienden. Alleen ga hier ik ook weer over twijfelen. Mag je op Facebook ook mensen als vriend toevoegen als je ze al een jaar niet meer gezien hebt? Gelden mensen die in het dagelijks leven “kennissen” zijn op Facebook als vrienden? Pfff… wat een drama.

Ik denk dat ik dus maar wacht op de cursus Smoelpaper Voor Beginners.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten