donderdag 9 juni 2011

Die before you try

Ja, je leest het goed. Er staat niet Try before you die, maar Die before you try. Waarom? Omdat sommige dingen gewoon zo ranzig zijn, dat je ze juist beter niet kan doen.

Hoe ik hierbij kom? Een leraar van mij vertelde over zijn vakantie in Nieuw-Zeeland waar ze ‘long drop toilets’ hebben. Zo’n toilet is niet aangesloten op een riool, maar er is gewoon een gat van een paar meter diep en je dus na een paar seconde een plons hoort. Dat is op zich al niet echt een lekker verhaal. Maar, creatief als wij op school zijn, bedachten wij dat je wel toeristen kon laten abseilen in een long drop toilet. Er zijn vast interessante lagen in de grond te zien daar. Als je het maar snel genoeg uitspreekt, klinkt het heel interessant. “Wat heb jij gedaan deze vakantie?” “Ow, ik ben in Nieuw-Zeeland wezen abseilen in een long drop toilet.”

Dit ranzige abseilen in toiletten idee deed mij denken aan Try before you die. Nu ben ik toch al niet zo’n daredevil, maar dit vond ik er toch echt wel een uit de categorie ‘als je dit gedaan hebt is je leven definitief voorbij’ (die stank blijft vast heel lang hangen, gok ik).

Wormpje? Jij liever dan ik.
Nog zo iets ranzigs vind ik de Pain Game. Mensen die daar aan mee doen, snap ik echt niet. Ik wordt alleen al misselijk van de reclame die voor dat programma wordt gemaakt, laat staan dat ik vrijwillig levende insecten ga eten of ga likken aan de oksel van een zwerver. Bah, bah, bah! Toch zijn er blijkbaar mensen die het oprecht leuk vinden om aan dit programma mee te doen. Dit doet mij denken: misschien is er dan toch een markt voor long drop toilet abseilen?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten