dinsdag 18 oktober 2011

Help Ilse de tentamenweek door

Ik heb een beetje het gevoel dat ik de laatste tijd mijn blog enigszins verwaarloos. Dat komt niet omdat ik niet meer van jullie hou, lieve lezertjes. Ik ben juist dol op jullie (al vraag ik me soms wel af of jullie wel helemaal 100% zijn, aangezien jullie vrijwillig dit gezwets van mij lezen). Maar goed, de reden dat ik niet zo veel blog de laatste tijd is dat ik gewoon inspiratieloos ben. Ik weet gewoon niks leuks om over te schrijven.

Nu ook, het is tentamenweek en het enige wat ik kan denken is: NEEEEE, IK WIL NIET MEER LEREN. Nu kan ik daar best vijfhonderd woorden over schrijven, maar dat wil niemand lezen (en bovendien heb ik er de tijd niet voor, want -je raadt het al- ik moet leren).

Brain food/Comfort food
Daarnaast ben ik zo moe van al dat leren dat ik telkens in slaap val boven mijn boek. Ik zou dus ook een stukje kunnen schrijven over hoe pijnlijk het is om te slapen met je hoofd steunend op je bureau en met je nek in een hoek van 90 graden. Maar dat doe ik niet, zonde van mijn tijd (die kan ik beter gebruiken om te -ehhh- slapen).

Als gevolg van al dat tentamenleed leef ik momenteel op alles waar chocola in zit (koekjes, muffins, niets is meer veilig in mijn buurt) en liters café latte met karamelsiroop. En daar heb ik toevallig wel iets over te vertellen.

Die café latte karamel kan je namelijk gewoon do-it-your-selven. Want hallo, ik hou van Starbucks, maar wie heeft er nou geld om iedere keer €4 voor een kop koffie te betalen? Je neemt gewoon een grote beker, formaat soepkom (zoals ze ook bij Gilmore Girls en Friends hebben). Voor de helft vullen met melk en even en minuutje in de magnetron. Vervolgens de andere helft vullen met koffie. Tot slot een flinke scheut Douwe Egberts karamelsiroop erbij, et voila!

Een fantastische tip, al zeg ik het zelf. En het grote voordeel: je houdt geld over om mij een pak chocoladekoekjes te doneren. Want aangezien ik morgen een tentamen over Concept Development moet maken, heb ik die hard nodig.

Edit: De eerste voldoende (voor Marketing) is inmiddels al binnen. Wie nu nog durft te beweren dat chocola NIET de oplossing op alles is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten