zaterdag 22 december 2012

Parijs verveelt nooit. Echt nooit.

Inmiddels zijn we alweer een week terug uit Parijs. Dit reisverslagje volgt dus misschien een beetje laat. Ik had echter nog geen tijd om te bloggen, omdat ik te druk was met:

1) Alle macarons, die ik had meegesleept, op te eten. (Is bijzonder goed gelukt).
2) Alle nieuwe kleren die ik daar heb gekocht in mijn kast proberen te proppen. (Is jammerlijk mislukt).
3) Aan de beademing hangen nadat ik had uitgerekend hoeveel ik eigenlijk had uitgegeven in die paar dagen. (De zuurstoftank staat nog stand-by voor het moment dat mijn creditcardrekening op de deurmat valt).



We gingen met de Thalys. Binnen 2,5 uur ben je van Rotterdam in Parijs. Ideaal...



...totdat er precies in jouw coupé een krijsende baby blijkt te zitten.



Note to self: de volgende keer dat je een telefoon gaat uitzoeken, neem er dan eentje met meer dan 5 pixels in de frontcamera.



Hoe kun je nou niet houden van een stad waar ieder bakkertje op de hoek zo'n assortiment heeft?!



Dit was dus een goddelijke Tiramisu van Lo Spaghettino (waar we weer geweldige pasta aten, net als afgelopen juli). We dachten er alleen net iets te laat aan om er een foto van te maken. Maar goed dat ik geen  ambities als foodblogger heb.



Wat een geweldige winkels zijn Marc by Marc Jacobs en Bookmarc! Ik was er nog nooit geweest, maar door Annemerels blog moest en zou ik een skyline notebook gaan scoren. Ook vond ik bij Bookmarc een geweldig schrijfblokje voor to do lijstjes. (Ik blijf een sucker voor lijstjes). 

Bij Marc by Marc Jacobs werd ik verliefd op deze armband en de ketting met zandloper, die verrassend betaalbaar bleken. Yay! Beide winkels zitten trouwens op de Place du Marché Saint-Honoré. 



Bij Le 66 op de Champs-Élysées kocht ik nog drie Sal Y Limon armbanden. Ze hadden daar jammer genoeg niet de hele collectie. Dat was misschien maar goed ook, anders had ik me vast niet kunnen beheersen en er nog veel meer gekocht.



Een klein beetje sight seeing, tussen de shopsessies door.



Whieee! Je suis à Paris!

(Of is het dans Paris? Ik had bij nader inzien toch iets beter moeten opletten bij Frans.)



Troostvoedsel in de trein terug naar huis. Au revoir!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten