woensdag 20 maart 2013

Speciaal voor zusje D.

Gisterenavond kwam zusje D. ineens naar mij toe (niet dat we elkaar anders nooit zien, want hé hallo we wonen in hetzelfde huis, maar je begrijpt wat ik bedoel). "Vind je zus S. en zusje D. niet leuk meer?" vroeg ze. "We komen nooit meer voor in de stukjes op je blog. En ik doe toch genoeg belachelijk dingen waar je over kunt schrijven."

Aaahhh.... Wat lief! En laat vandaag nou ook nog eens haar 18e verjaardag zijn. Dus speciaal voor zusje D. een heel lijstje over zusje D.:

- Als het aan mij had gelegen had zusje D. niet D. geheten, maar Maria. Heel wat ruzies heb ik 18 jaar geleden daarover gevoerd met zus S. Zij vond dat ons babyzusje D. moest gaan heten, want zo heette het buurmeisje van onze opa en oma ook. Ik vond echter dat ze Maria moest gaan heten, want in de kinderbijbel had Maria zo'n mooie blauwe jurk aan. (Het is ongelooflijk, maar zelfs als driejarige was ik al oppervlakkig.)



- Zusje D. had vroeger altijd een enorme hekel aan shoppen en liep het liefste het hele jaar in een oud en verwassen zonnejurkje. (Je snapt dat ik daardoor best lang heb getwijfeld of wij wel familie van elkaar konden zijn.)

- Owja, D., ik ben trouwens nog altijd een beetje boos op je voor al die keren dat je zei dat het alleen jouw mama was en niet de mijne. En ook voor al die keren dat ik alle Barbie-spullen moest opruimen, terwijl jij ermee had gespeeld.

- D. kan trouwens ook wel een beetje schattig zijn. Vooral wanneer ze betegeld uitspreekt als bee-tuh-geld.

- Een paar dagen geleden zag ik onderstaand gifje. Ik stuurde het naar D. met de vraag of het haar ook zo aan vroeger deed denken. Ze antwoordde dat ze zich wel herkende in de aap die de ander een duw geeft en dat ik die sukkel was die in het water viel. Gek genoeg had ik juist het idee dat de rolverdeling precies andersom was.

(Bron)

Anyway, happy 18th birthday sis! Wanneer gaan we cocktails drinken om het te vieren? En omdat ik jou echt nog niet durf te laten rijden, hoef je niet te bobben. Lief hè?

1 opmerking: