vrijdag 5 april 2013

Help, ik ben een beautymeisje geworden

Het is nu ongeveer twee-en-een-half jaar geleden dat ik achter het bestaan van beautyblogs kwam. Ik was net nieuw op Twitter en zocht leuke mensen om te volgen. Ik kwam ene Miss Lipgloss tegen en zag dat zij wel erg veel volgers had. Ik bedacht dat ze dan vast leuk moest zijn om te volgen. Uit nieuwsgierigheid klikte ik ook eens op het linkje in haar profiel.

Mijn god. Wat ik toen zag. Ik wist echt niet van het bestaan van zulke blogs af. Ik wist niet eens wat het verschil was tussen foundation en concealer. Sterker nog, ik wist überhaupt niet van het bestaan van concealer af. (Als je me niet gelooft: mijn opa heeft zo'n duizend foto's van familiefeestje waar ik stuk voor stuk op sta met een puist midden op mijn neus en wallen tot op mijn knieën).

(Bron afbeelding)
Onder welke steen ik dan mijn gehele middelbare schooltijd heb gezeten, vraag je je af? Geen idee, als jij het weet, weet ik het. Maar het moet een flinke - maatje hunebed - kei geweest zijn. Ik kwam tijdens het (ontelbaar aantal uren) studieontwijkend internetten gewoon nooit verder dan Girlscene en Hyves, toen dat nog hip was ook toen dat niet meer hip was.

Maar toen ontdekte ik dus Miss Lipgloss. En Beautygloss. En Beautyscene. En The Beauty Department. En... En dat met alle gevolgen van dien.

In de afgelopen twee jaar ben ik een beetje een beautymeisje geworden. Dat besefte ik me een paar dagen geleden, toen ik in plaats van aan school werken (in studieontwijkendgedrag ben ik nog altijd een kei) mijn nagels zat te lakken. Ik kwam per ongeluk met een natte nagel tegen mijn kleren aan, maar in plaats van te balen om de vlek in mijn vest, was mijn eerste gedachte: "Ah, shit! Ik had die nagel net zo netjes gelakt".

(Bron afbeelding)

1 opmerking: