maandag 5 augustus 2013

Het is allemaal de schuld van The Newsroom

Whoepsie. Zit ik een paar weken geleden hier nog trots te verkondigen dat ik voortaan netjes voor iedere maandag een stukje inplan, faal ik nu alweer. Want wat gebeurde hier vanochtend om 8 uur? Juist. Niks, nada, noppes. Maar dit keer roep ik mezelf niet uit tot faalblogger, want ik kan er niets aan doen. Het is allemaal de schuld van The Newsroom.


Sinds een paar maanden hebben wij thuis HBO. Ik had echt verwacht dat dit helemaal het einde zou zijn, maar eigenlijk valt het aanbod van films best een beetje tegen. In plaats van iedere dag een nieuwe topfilm, heb ik tot nu toe alleen Crazy Stupid Love een stuk of 8 keer gezien. En wat iedereen zo geweldig vindt aan de serie Girls, snap ik dus echt niet. Ondanks Ryan Gosling's perfecte gephotoshopte lichaam op On Demand vond ik het abonnement toch een beetje zonde van het geld. Maar dat was totdat ik een paar dagen geleden The Newsroom ontdekte.

Speciaal voor iedereen die deze serie nog niet kent (je mist echt wat!), hier een stukje plagiaat met uitleg:
"From the mind of Aaron Sorkin, creator of The West Wing and screenwriter of The Social Network and Moneyball, comes The Newsroom, a behind-the-scenes look at the people who make a nightly cable-news program. Focusing on a network anchor, his new executive producer, the newsroom staff and their boss, the series tracks their quixotic mission to do the news well in the face of corporate and commercial obstacles-not to mention their own personal entanglements." (Bron)
Klinkt misschien niet gelijk heel spannend, maar het belangrijkste staat achteraan: de personal entanglements. Want laten de anchor en executive producer nou net elkaars ex (en de ware voor elkaar) zijn. En natuurlijk speelt er ook het een en ander tussen the newsroom staff. Tot slot is er ook nog een portie mooie mannen toegevoegd (senior producer Jim is niet verkeerd om naar te kijken). Et voilà, je hebt alle ingrediënten voor een topserie!

Sinds een paar dagen is HBO On Demand dus mijn beste vriend. Ik ben echt completely hooked. Zo kwam het dus dat mijn blogje erbij inschoot. Maar zeg nou zelf, wat is er belangrijker? Een nutteloos stukje typen dat toch niemand leest of nog even een aflevering (of drie) kijken, om te zien of Jim en Maggie nu ein-de-lijk stoppen met om elkaar heen draaien en of Will het lef vindt om Mac te vergeven?! Zoals ik al zei: ik ben completely hooked!

1 opmerking:

  1. Al veel over gehoord, maar nu ik dit lees ga ik het toch eens zoeken om te bekijken =)

    BeantwoordenVerwijderen