donderdag 10 april 2014

Ongezouten mening op verzoek

Ik had zin om te bloggen, maar wist niet waarover. Dus zoals het een echte inspiratieloze faalblogger betaamt, plaatste ik een oproepje op Twitter. Een oproep voor onderwerpen waar ik een slecht onderbouwde mening over kan hebben. Dat bleek een schot in de roos, want binnen een paar minuten reageerde Renze met 'mannen die hun benen scheren voor sport'. En laat ik daar nou best wel iets over willen zeggen.

Mijn eerste associatie was natuurlijk als volgt (en geef maar toe, die van jullie ook):


Dat was dus mijn eerste gedachte. Lekker ongegaymancipeerd (is dat een woord?). Maar ja, het ging ook om een slecht onderbouwde mening, dus wat dat betreft heb ik me aan mijn woord gehouden.

Overigens weet ik echt wel dat wielrenners hun benen ontharen om praktische redenen en niet omdat het charmanter staat onder hun lekker (lees: IEW VEEL TE) strakke korte broekje. Ik snap best dat ze de voorkeur geven aan het scheren van hun benen, in plaats van nog drie weken lang moeten rondlopen met aangekoekte modderstukjes aan hun benen. Maar sexy is anders, toch?

So far, so good. Vervolgens ging het echter mis. Ik vroeg me namelijk af of er ook andere sporten zijn waarvoor mannen hun benen scheren. Laat ik dat even googelen, dacht ik in mijn onschuld. Drie maal raden waar ik uitkwam...

Natuurlijk. Het Viva-forum. Hoe kan het ook anders. Het Viva-forum, voor als je graag alle vertrouwen in de intelligentie van de mens wil verliezen. En ondanks dat ik wist dat ik het niet moest doen, klikte ik de link toch aan.

Nu weet ik nog steeds niet voor welke sporten mannen hun benen nog meer ontharen, maar ik weet wel dat:
a) er vrouwen zijn die de lichaamsbeharing van hun vriend/man/hubby/allessie online bespreken;
b) er vrouwen zijn die (lekker romantisch!) de rug van hun man scheren;
en c) er mannen zijn die door hun vriendin/vrouw/schatje/poepiedoepie worden gedwongen om zich ieder weekend compleet te ontharen (en dan ook echt COMPLEET).

Ik geloof dat ik dit allemaal liever niet had geweten. Je wordt bedankt, Renze. Mag ik jou bellen iedere keer als ik last heb van Viva-forum gerelateerde nachtmerries?

2 opmerkingen:

  1. Ik wilde zeggen: "is goed". Maar toen bedacht ik mij dat dat wel eens elke nacht zou kunnen zijn...

    Gelukkig scheer ik ze niet ;) wielrenners doen het in eerste instantie niet eens om het goed te kunnen wassen, maar om 1) beter gemasseerd te kunnen worden en 2) geen pleisters te hebben over 5m² huid mét haar als je valt en 3) om er gesoigneerd uit te zien. Dat laatste is natuurlijk alleen maar om te laten zien hoeveel testosteron je hebt, al lacht elke testosteron-man je buiten het wielrennen uit als je met gescheerde benen komt aanzetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij is dat enkel bij sporten waar de benen moeten gemasseerd worden, zoals wielrenners. En die massageolie klit dan in dat haar enz, bah!

    BeantwoordenVerwijderen