dinsdag 6 mei 2014

Het leven is geen Hollywoodproductie

Vroeger las ik altijd de Gossip Girl-boeken. Al heb ik ze trouwens niet allemaal gelezen. Ik heb het ongeveer tot en met deel 11 of 12 volgehouden, voordat ik afhaakte (toen kon het me echt niet meer boeien wie het nou met wie deed). Maar goed, ik begin hierover omdat Blair, een van de hoofdpersonen, zich in die boeken altijd voorstelt dat het leven een film is. Dan mijmert ze over 'de film van haar leven', waarin alles groots en meeslepend en perfect is.

Ik heb dat dus ook, dat ik me soms voorstel dat het leven een film is. Dan stel ik me allerlei scenario's voor. Allemaal met een hoog Hollywoodgehalte natuurlijk, inclusief bijpassende achtergrondmuziek, dramatische effecten en happy ends.

Zo heb ik er geen moeite mee om me voor te stellen dat ik à la The Prince & Me verliefd word op een jongen die vervolgens erfgenaam van een of ander tof koninkrijk blijkt te zijn. Zeker nu prins Harry weer vrijgezel is... Volgens mij zou ik best een goede prinses zijn, denken jullie niet?

Of, nu Zus S. gaat trouwen, zie ik al helemaal voor me hoe ik à la The Wedding Date een wildvreemde man van het internet pluk om mij die dag te vergezellen. Natuurlijk blijkt hij dan de ware te zijn en leven we nog lang en gelukkig. (En hebben we later een verdomd goed verhaal om aan de kleinkinderen te vertellen).

Natuurlijk geloof ik niet echt in bovenstaande scenario's. Ten eerste schijnt Harry alweer bezet te zijn (Serieus, dude, het is nog geen week uit! Arme Cressida...). En ten tweede mag ik niet eens een +1 meenemen naar de bruiloft. Daar gaat mijn masterplan... Maar niets mis met een beetje onschuldig fantaseren toch? Volgens mij doet ieder meisje dat wel eens.

Maar wanneer je wel in een Hollywoodscenario voor je leven begint te geloven, heb je best wel een probleem.

Stel dat je bijvoorbeeld bevriend bent met een jongen die je eigenlijk wel leuk vind. En hij blijkt jou ook leuk te vinden, maar jullie zijn allebei niet op zoek naar een relatie. Dan kun je besluiten er geen label op te plakken en gewoon maar te zien hoe het loopt. Als je dan na een tijdje toch verliefd blijkt te zijn, levert dat natuurlijk problemen op. Maar ja, in Friends With Benefits kwam het op het eind ook allemaal goed. Dus dat zal in jouw geval ook wel. The end.

Maar het blijkt geen Hollywoodproductie. Dit is het echte leven, helaas.

2 opmerkingen:

  1. Het echte leven zit jammer genoeg moeilijker in elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vaak vraag ik me af of ik niet mee speel in één of andere vreemde versie van The Truman Show... om een beetje paranoïde er van te worden eigenlijk... (zoekt achter camera's)

    BeantwoordenVerwijderen