zondag 14 december 2014

Uitgelezen: Het lot van Callie & Kayden

Een paar weken geleden kon je opgeven voor het lootjes trekken van de Boekenadventskalender. Ik dacht: Ach waarom ook niet, ik doe mee! Dus afgelopen week speelde ik voor Secret Santa en stuurde een pakket naar 'mijn lootje'. Een paar dagen later werd hier een mysterieus pakketje bezorgd met daarin mijn cadeautje: Het lot van Callie & Kayden van Jessica Sorensen. Yay! Die wou ik echt heel graag hebben. Zo graag, dat ik er dezelfde avond nog in begon.

Het lot van Callie & Kayden - Jessica Sorensen

Het lot van Callie & Kayden - Jessica Sorensen

Het lot van Callie & Kayden gaat - heel verrassend - over Callie en Kayden. Beiden zijn 18 jaar en dragen een groot geheim met zich mee. Eigenlijk kennen ze elkaar al jaren, maar nooit hadden ze echt contact, totdat Callie per ongeluk op het juiste moment op de juiste plek is. Daardoor weet ze te voorkomen dat Kaydens vader hem zo mishandeld, dat hij dood gaat. Vanaf dat moment heeft ze Kaydens aandacht en hij voelt dingen voor haar die hij nooit eerder heeft gevoeld, wat hem verschrikkelijk beangstigd. En door wat er is gebeurd in haar verleden, laat Callie hem ook niet zomaar dichterbij. Is het lot sterk genoeg om hen toch bij elkaar te krijgen?

Soms heb je een boek dat je al na bladzijde één niet meer weg kunt leggen. Niets geen 'even inkomen' of 'de eerste paar hoofdstukken door ploeteren voordat het spannend wordt', maar gewoon gelijk rete spannend. Dit is zo'n boek. Het lot van Callie & Kayden leest als een sneltrein en is van begin tot eind boeiend. Ik baalde dan stiekem ook enorm dat ik vrijdagavond met een vriendin had afgesproken om naar de bios te gaan. Hoe kon ik mijn boek nou achterlaten, terwijl ik nog maar 40 pagina's hoefde te lezen. AAAARGH!

Toen ik 's nachts om half 2 thuis kwam, ben ik dus ook niet meteen gaan slapen. Ik moest en zou mijn boek uitlezen. Maar het erge was, dat ik daarna nog steeds niet kon slapen, dankzij de enorme cliffhanger. Nogmaals: AAAARGH!

Goed, het is dus een gaaf boek, maar niet alleen omdat de spanningsopbouw heel goed is. Ik vind de personage ook heel goed uitgewerkt. Beetje bij beetje leer je Callie en Kayden kennen. Echt kennen. Jessica Sorensen weet Callie en Kayden zo echt neer te zetten, dat ik af en toe gewoon wou dat ik ze even een knuffel kon geven en zeggen dat alles vast wel goed kwam.

Het lot van Callie & Kayden is trouwens een New Adult. Nou heb ik nog niet veel boeken uit dat genre gelezen, maar ik geloof dat seks in allemaal wel een belangrijke rol speelt. Hierbij moet je overigens niet gelijk aan 50 tinten-achtige taferelen denken, maar gewoon af en toe een hot & steamy scène. En ook die heeft Jessica Sorensen behoorlijk goed onder de knie. Je kunt de verwarming tijdens het lezen van dit boek dus gerust een standje lager zetten, if you know what I mean ;)

Conclusie - Geweldig boek! Mijn Secret Santa had mij niet blijer kunnen maken. Alhoewel, beetje jammer dat deel twee (De redding van Callie & Kayden) ook niet gelijk in het pakketje erbij zat ;)
Score - 5/5

Wil je Het lot van Callie & Kayden gelijk bestellen of op je Bol.com verlanglijstje zetten? Klik hier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten