zondag 31 januari 2016

Uitgelezen: Deze is voor jou

Ik zag zojuist dat mijn laatste boekrecensie van 10 oktober is. Oeps. En dan te bedenken dat al weken bovenaan mijn to-do-lijstje staat dat ik een stukje over Deze is voor jou van Daphne Deckers moet schrijven. Nogmaals: Oeps. (En daarnaast zou je je kunnen afvragen waarom ik überhaupt to-do-lijstjes maak, als ik ze vier weken later pas weer terugvind onder een stapel onbetaalde rekeningen). Maar vandaag dan dus toch een stukje over Deze is van jou. Beter laat dan nooit! (Dit motto wil ik trouwens ook graag meegeven aan de afzenders van bovengenoemde rekeningen.)

Deze is voor jou - Daphne Deckers

Deze is voor jou - Daphne Deckers

Deze is van jou is de meest recente columnbundel van Daphne Deckers. Oh nee - wacht - ik bedoel daphne_deckers. Ja, het staat echt zo op de cover. Beetje jammer dit, Daphne. Ik snap dat je graag meer volgers op Instagram wil (dat willen we nou eenmaal allemaal), maar om dan maar je naam zonder hoofdletters en met een underscore op je boek te zetten? Nee. Gewoon nee. Als ik meningen vol spelfouten en waardeloze interpunctie wil lezen, ga ik wel naar het Viva forum.

Oké, genoeg gebitcht over die naam. Het blijft natuurlijk wel gewoon Daphne Deckers, één van mijn favoriete columnisten. Dit is de vijfde columnbundel van haar die ik heb gelezen en wederom moest ik regelmatig hardop gniffelen. Neem alleen die quote op de achterkant al.
"Mannen zeggen gemiddeld met 6 vrouwen het bed te hebben gedeeld; vrouwen houden het op 4,5. Ik moest wel lachen om die 'halve'... die hebben we allemaal wel eens gehad."
Net als altijd zijn de columns openhartig en vaak herkenbaar. Ik vind het bewonderenswaardig hoe ze na al die jaren telkens weer originele, nieuwe stukjes weet te schrijven. Zelfs wanneer het over haar kinderen gaat, vind ik het nog boeiend.

Afwijkend met eerdere bundels is dat in Deze is voor jou foto's staan. Daphnes halve Instagram feed is in het boek verwerkt. Dat verklaart wel gelijk die username op de omslag, maar of het nou echt iets toevoegt aan de columns... mwah.

Conclusie: Een leuke columnbundel met feel good stukjes. Fijn om even tussendoor te lezen.
Score: 3½  / 5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten